Top
Veelgestelde vragen
1. Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling, wat moet ik doen?
Het kan gebeuren dat u een fout heeft gemaakt in uw bestelling. Stuur in dat geval direct een email naar info@engelsebrievenbus.nl waarin u aangeeft wat u fout heeft gedaan en wat de goede gegevens moeten zijn. Wij zullen deze dan direct aanpassen in ons systeem.

2. Kan ik ook brievenbus laten bezorgen in het buitenland?
Naast Nederland is het mogelijk om de brievenbus te laten bezorgen in Belgie, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Hier zijn echter wel extra kosten aan verbonden:

LAND                 Thuis bezorgd Pakket
Belgie en Duitsland €50 €15
Frankrijk €65 €20
Spanje €80 €30

 Zodra u de gewenste brievenbus in uw winkelwagentje plaats en in het afrekenmenu uw adres invult, zal het exacte totaalbedrag getoond worden.

3. Wanneer kan ik mijn bestelde brievenbus verwachten?
Op de bestelpagina van de door u gewenste Engelse brievenbus staat de verwachte levertijd. Deze levertijd geldt vanaf het moment dat wij de betaling binnen hebben. Wij doen er alles aan om de brievenbussen binnen 48 uur te kunnen leveren. De zwaarde modellen, zoals de Elite XXL en de hardstenen brievenbussen, bezorgen wij echter zelf bij u thuis. Wanneer u dit type brievenbus heeft besteld zult u binnen enkele dagen gebeld worden om een leverdatum af te spreken die voor u uitkomt.

4. Ik heb een beschadigde brievenbus ontvangen, wat moet ik doen?
Ondanks alle maatregelen die wij treffen om een brievenbus schadevrij te bezorgen, is het mogelijk dat er tijdens de bezorging schade ontstaat. Uiteraard vinden wij dit heel erg vervelend en we zullen er dan ook alles aan doen om u zo snel mogelijk een nieuwe brievenbus te sturen. Wanneer uw brievenbus schade vertoont dient u hiervan binnen twee dagen foto's te maken en deze te e-mailen naar info@engelsebrievenbus.nl. In de meeste gevallen zullen wij u daarna verzoeken om de brievenbus terug te sturen. Het retouradres zal per e-mail naar u verzonden worden. Let op! Het is alleen mogelijk de brievenbus te retourneren in de originele verpakking samen met de bijgeleverde sleutels! Zodra wij deze ontvangen hebben zullen wij uw kosteloos een nieuwe brievenbus sturen.

De eventuele gemaakte kosten voor het retourneren zullen wij daarna vergoeden. Hiervoor dient u ons een kopie (foto volstaat ook) te sturen van het verzendbewijs. Deze krijgt u wanneer u afgerekend heeft bij het postkantoor. Het bedrag zal binnen 7 werkdagen naar u overgemaakt worden. Het is niet nodig om de brievenbus verzekerd te verzenden.

5. De status van mijn bestelling is veranderd in 'geannuleerd', wat moet ik doen?
Wanneer de status van uw bestelling is veranderd in geannuleerd betekent dit dat er iets mis is gegaan. Wanneer u met iDeal heeft geprobeerd te betalen, is dit mislukt. U kunt in dat geval simpelweg een nieuwe bestelling plaatsen. Wanneer u heeft gekozen voor bankoverschrijving is uw bestelling geannuleerd omdat de betaling na 2 weken nog niet binnen is gekomen. Tot slot kan deze status ook veroorzaakt zijn omdat u zelf de bestelling heeft geannuleerd. In alle gevallen betekent een status 'geannuleerd'  dat de bestelling niet betaald is.

6. Voldoen de Engelse brievenbussen aan de tnt-normen?
Ja, al onze brievenbussen voldoen aan de tnt-normen en zijn volledig goedgekeurd.

7. Hoe kan ik mijn brievenbus het beste verankeren?
Uiteraard wilt u lang van uw brievenbus kunnen genieten! Al onze brievenbussen bieden u daarom de mogelijkheid om zich te laten verankeren. Wij raden u aan om de brievenbussen op een van de volgende manieren te verankeren:
a) U schroeft te brievenbus op een tegel vast en graaft deze goed in de grond.
b) U giet de voet van de brievenbus in beton. Nadeel van deze methode is wel dat u de brievenbus niet mee kan nemen wanneer u besluit te verhuizen.

Bij onze zwaardere modellen, zoals bijvoorbeeld de Elite de Greco, is het in principe niet nodig om te brievenbus vast te zetten. Deze modellen zijn al zo zwaar dat ze hierdoor al diefstal veilig zijn en onder normale weersomstandigheden niet kunnen omwaaien.

8. Ik heb geen sleuteltjes ontvangen bij de brievenbus, hoe kan dit?
Bij al onze brievenbussen zitten unieke sleutels meegeleverd. In de meeste gevallen zijn dit er twee stuks die u gemakkelijk kunt laten bijmaken bij de sleutelmaker. Let goed op als u de Engelse brievenbus uit de verpakking haalt. Soms worden de sleutels per ongeluk in het piepschuim gedrukt en kunt u eroverheen kijken. In alle gevallen geldt dat de sleuteltjes altijd meegezonden worden met de brievenbus en dat wij geen extra paar hebben. Elke brievenbus heeft unieke sleutels!

9. Ik ben zo blij met mijn nieuwe brievenbus, hoe kan ik dit met jullie delen?
Niets maakt ons blijer dan tevreden klanten! We vinden het dan ook erg leuk om een mooie foto te ontvangen van uw Engelse Brievenbus voor uw huis. Deze foto zullen we dan, met uw toestemming, plaatsen onder 'ervaringen'. Stuur uw foto's naar info@engelsebrievenbus.nl.

10. Kan ik mijn brievenbus terugsturen na ontvangst?
Ja, zonder opgave van redenen kunt u de brievenbus binnen 7 dagen aan ons terugsturen, uiteraard compleet en zonder beschadigingen. De kosten van verzending komen wel voor uw rekening. Dat kan bij de zwaarste brievenbussen wel oplopen tot 40,-


Heeft u een andere vraag of wilt u specifieke informatie over een van de brievenbussen? Stuur dan een e-mail naar info@engelsebrievenbus.nl. Wij streven er naar om uw vraag binnen 1 dag te beantwoorden. In de meeste gevallen kunt u zelfs binnen enkele uren een antwoord verwachten.